onsdag 14 november 2012

Svartturkost


Så här pass mörkt sminkade jag mig i lördagskväll, och även om fotofiltret tar udden av färgnyanserna så tycker jag att helheten speglas rätt väl. Jag var uppenbarligen sugen på något mörkt, vilket jag löste i form av svart och blått/turkost. Basen blev ett test och blandning av UDPP och en gelliner från Bobbi Brown, och det var jäklar vad det satt hela kvällen – trots ihärdigt duggregn både till och från festligheterna.

- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Eyeliner Gel Eyeliner (Graphite Shimmer), Bobbi Brown
- Ögonskugga yttre ögonlock Eyeshadow Matte (Carbon), MAC
- Ögonskugga inre ögonlock Shimmer Wash Eye Shadow (Sapphire), Bobbi Brown
- Ögonskugga inre ögonlock Pigment (Teal), MAC
- Brynskugga Eyeshadow (Blondie), NARS
- Mascara High Impact Extreme Volume (Black), Clinique

1 kommentar: