måndag 11 juni 2012

BlowPro Faux Dry

Jag har aldrig känt mig lockad av att göra en "blowout", men när jag får chansen att testa ett nytt torrschampo går pulsen upp. Faux Dry från BlowPro (säljs endast på Kicks i Sverige) och är tänkt att användas efter en blowout för att fräscha upp frisyren, men jag kan intyga att det funkar minst lika bra för obehandlat hår. Till skillnad från t ex Batiste är Faux Dry ingen sprayflaska (bättre för miljön!) och är dessutom mindre och lättare. Flaskan innehåller fint pulver som fördelas i håret genom att man klämmer på flaskan och "puffar" ut innehållet. Mörkt hår blir vitt precis som med vilket torrschampo som helst, men det försvinner snabbt när det masseras in i håret.

Och – det luktar absolut ingenting! Till min obeskrivliga (faktiskt!) glädje är Faux Dry helt parfymfri och om det inte hade varit för en liten detalj hade min torrschampojakt varit till ända. Pulvret har nämligen en liten benägenhet att hamna lite varstans, alltså inte bara i håret, så tänk på att inte bära ömtåliga kläder eller stå på finmattan. Annars är det full pott: håret ser ut och känns rent, blir inte strävt eller klibbigt, och flaskan funkar perfekt att ta med sig på resor.

3 kommentarer:

  1. BlowPro är ju bra skit alltså! Du ska se mig i duschmössan, hehe, använder den varje dag! :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Positivt överraskad av märket! Duschmössa HAHAHA! :'D

      Radera
    2. Meh! No hatin' då! :'D

      Radera