måndag 6 augusti 2012

Gradient nails

Jag är inte den som spexar till det med nail art eller avancerade manikyrer, men häromkvällen gav jag mig på att testa "gradient nails", och även om det inte blev särskilt proffsigt utfört så var det ändå kul att prova. Jag grundade med två lager Cyclades Blue från Mavala, och använde sedan en gammal disksvamp för att dutta Blue Curaçao från samma märke på tippen. Lite glitter fick Emerald från Max Factor stå för, och glansen kommer från Good To Go.

Det är ganska kladdigt och väldigt svårt att få till snygga övergångar, men väl värt ett test även om man är en nybörjare som jag. Sambons kommentar var för övrigt "grekisk övärld" vilket inte är ett dåligt betyg, eller hur?

Good To Go, Cyclades Blue, Blue Curaçao och Emerald.

4 kommentarer:

  1. Finfint! Jag är inte heller så nagelspexig, men något liknande detta har jag funderat på att våga mig på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårare än vad det verkar, men kul att prova - och jag fick många nyfikna kommentarer!

      Radera
  2. Bästa kommentaren! Och det var mkt mkt fint även live <3

    SvaraRadera