tisdag 25 september 2012

En kik hos Mi(g)

Även om jag inte shoppade jättemycket i USA så kände jag ändå att det var dags att rensa ut och städa badrumsskåpet när jag packade upp mina nya köp. Innan dess kändes mina hyllor överfulla och stressande eftersom jag inte använde ens hälften av allt som stod framme. Jag tror inte att jag kan vara ensam om att känna mig översköljd med produkter då och då?

Därför var det riktigt skönt att minska ner mängden och på så sätt bara ha framme det jag vet att jag verkligen vill och kan använda. Jag passade även på att diska mina ställ och torka av hyllplanen, vilket gav ett riktigt lyft.

På mellanhyllan står alla redskap samt det smink som jag använder dagligen. Även om jag inte använder ögonskugga speciellt mycket för tillfället tänkte jag att det kan vara bra att ha två paletter framme – och försöka använda dom lite oftare än vanligt. Promotion för mitt eget smink med andra ord. Just nu är det paletter från Shiseido och The Body Shop som får tillfälle att visa musklerna.

I den undre hyllan har jag ställt smink som jag fortfarande gillar och vill använda, men som får står lite mer undanskymt och inte lika "in your face". Mest rouge och ögonskuggspaletter, vissa mer populära än andra om jag ska vara ärlig.

Högst upp står dofter och hudvård. För tillfället är jag lite kär i Midnight Recovery Concentrate från Kiehl's, som luktar HELT ljuvligt. Annars är det mest gamla favoriter som ansiktskräm från Dermalogica, deo från Lady Speed Stick, och bodylotion från Biotherm.

4 kommentarer:

  1. Kul att se! Jag borde verkligen rensa hos mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar :) Det är kul att rensa! Fast bara om man är på rätt humör kanske..

      Radera
  2. Älskar också MRC från Kiehlaren! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. True love! Glömmer lätt av ögonkrämen däremot..

      Radera