onsdag 20 juni 2012

Orly Space Cadet

Här kommer en liten bildkavalkad över superfina lacket Space Cadet från Orly. Nästan varje gång jag har en mörk krämlacks-manikyr som börjar bli lite nött, toppar jag med ett lager Space Cadet och får vips en helt ny manikyr – som dessutom brukar sitta som berget i nästan en vecka.

Det roliga är att lacket får en helt ny färg och effekt beroende på vilken färg lacket under har, här är tre olika grundfärger som jag har lyckats fånga på kort (tyvärr lyckades jag inte fota alla i samma ljus, men wtf). Vilket är snyggast?

Ovanpå kolsvarta American Apparel "Hassid". Då kommer multifärgerna verkligen fram, och lacket fullkomligt lyser.

Ovanpå mörklila China Glaze "Urban Night". Plockar fram de rödlila tonerna, och påminner mig om serien True Blood.

Ovanpå vampiga Chanel "Rouge Noir". Ger en effekt mittimellan de tidigare två, inte lika lila men inte heller lika mångfacetterad.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja! Lite orättvist dock pga enda snygga fotot ;)

      Radera
  2. Snyggt! Jag gillar också första bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde jag med - även IRL, utan att skylla på dåliga foton :)

      Radera