lördag 12 januari 2013

KIKO #255 Violet Microglitter

Precis som Ka så höll jag på att gå fullkomligt bärsärk när jag skulle ta bort Let's Go Crazy efter att jag hade provmålat på en (!) nagel, men trots det ville jag inte riktigt släppa tanken på ett jellybaserat mörklila lack med olika glittrande färgdimensioner. Så när jag såg #255 (Violet Microglitter) inne på KIKO i Florens nyligen slog jag till direkt. Violet Microglitter har inte alls samma stora glitter som lacket från Deborah Lippmann, vilket självklart kan ses som lite tråkigt – men främst SKÖNT pga tidigare nämnda helvete att få bort glitter. Klicka upp bilden för att se att även det här lacket har ett galet fint glitter!

KIKO är ett italienskt budgetmärke som påminner lite om Sephoras egna produkter. Ett nagellack gick på snälla € 4,90 och jag slog även till på ett snabbtorkande överlack som faktiskt verkar riktigt bra.

4 kommentarer: