tisdag 21 juli 2009

Chanel Orange Fizz

Då var det äntligen dags att visa upp mitt älskade Orange Fizz här på bloggen, det är utan tvekan det nagellack jag blivit mest kär i – och som är mest använt med tanke på att jag köpte det för bara en månad sen.

Igår när jag lackade med det (för säkert femte gången hittills) tog jag på två lager, istället för ett som jag innan använt. Jag tycker att ett lager täcker bra utan att bli strimmigt, men igår ville jag helt enkelt se skillnaden med två lager. Färgen blir ännu mer intensiv och “tjock”, däremot gillar jag ett lager lika mycket. Det är dessutom enklare och går fortare, så det blir nog det jag kör på i fortsättningen. Till skillnad från Bubble Gum från Dior som El visade upp, är Orange Fizz mer orange-koralligt än rosa. Exakt vad jag var ute efter när jag köpte det, och det här lacket kommer jag att vårda ömt och länge!

(Jag är värdelös på att inte måla på nagelbanden, några tips på det?)

6 kommentarer:

  1. Helt underbart fint lack! Jag vill också ha!

    SvaraRadera
  2. Detta står definitivt på min önskelista. Synd att Chanel-lacken är så dyra! Nagelbandstips (det ser iofs ut som att du redan är bra på att inte måla på nagelbanden, men ändå...) 1) ta lite aceton på en tops och ta bort lack som kommit utanför så fort det har torkat. 2) Annat tips är att börja måla lite längre ner på nageln och "trycka upp" nagellacket så nära nagelbandet du kan. Brukar bli finast kant så! Hoppas tipsen hjälper!

    SvaraRadera
  3. håller helt klart med lackoholic, att sätta penseln en bit ifrån nagelbandskanten för att sen närma sig den med stöd av nageln funkar bäst! enklare än man tror att göra också!

    SvaraRadera
  4. http://scratchnails.jimlite.com/page146.php

    SvaraRadera
  5. Heartcore: my precious!

    Kerstin: go for it, jag tycker att det var välinvesterade slantar (för att vara ett nagellack, hehe)!

    Lackoholic: du om någon borde verkligen ha OF :) Tack för tipsen!

    Annelie: Tack, och en sån bra länk :)

    SvaraRadera