torsdag 2 juli 2009

För en helg på havet

Förra helgen var jag ute och seglade, och i helgen blir det favorit i repris. I min stora neccessär från MUJI stuvar jag ner så lite som möjligt för att klara helgen skönhetsmässigt, och efter förra helgen vet jag att jag minst måste ha med mig följande:

- Rengöringsservetter, för att slippa stå i det minimala badrummet och greja med ansiktstvätt.
- Ansiktsvatten i sprayform, svalkar skönt och lugnar den solbrända huden. Min favorit är Soothing Protection Spray från Dermalogica.
- Solkräm för både kroppen och ansiktet. Krämen från L'Oréal är ny, och jag gillar den starkt. Jag klarade hela förra helgens stekande sol utan att bränna mig. Det är ett bra betyg!
- En glestandad kam för att borsta ur saltvattnet efter badet. Mitt hår förvandlas till krulligt svinto efter salt och sol, så det är bäst att kamma genom det när det fortfarande är vått.
- Det jag glömde förra helgen var en inpackning eller behandling för håret, nu får en klick Anti-snap följa med i en reseburk från MUJI.

Klappat och klart! Eller tycker ni att jag glömt något ultraviktigt?

3 kommentarer:

  1. Läppglans med SPF får du inte glömma! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer med Des om läppglanset =)

    Jag hade haft med soskydd till håret också, eftersom jag inte gillar när mitt blir blekt.

    Lite resburkar från Muji skulle jag också behöva! Undras tro om de är billigare eller dyrare i England?

    SvaraRadera
  3. Chapstick med spf 15 ligger alltid i handväskan, så mina läppar klarade mig!

    MUJI är billigare i UK tror jag, i alla fall om man kollar på priserna på deras webshop :)

    SvaraRadera