måndag 18 januari 2010

Orange Blossom Energizer

De av er som var på hugget när jag visade mitt badrumsskåp för ett tag sedan noterade kanske en diskret glasflaska med vit kork. Längst bak på nedre hyllan står Orange Blossom Energizer från tyska Annemarie Börlind, en C-vitaminkur som ska ge lyster, energi och stimulera hudens produktion av kollagen. Dessutom neutraliserar den fria radikaler och ger samtidigt fukt och skydd.

Jag har använt den under min vanliga dagkräm under ca två veckor och det är kanske lite för kort tid för att kunna uttala sig om några långsiktiga resultat, men jag tycker definitivt att min hy känns piggare direkt efter applicering. I flaskan ser den oljig ut, men den går snabbt in i huden och lämnar ingen oljig eller glansig hinna, utan bara en diskret lyster. Om jag ska jämföra Orange Blossom Energizer med nåt får det bli Decléor Aromessence. Men de har ju lite olika funktioner och den här är inte riktigt lika dryg, och inte heller lika återfuktande. En flaska med 50 ml kostar ca 290 kr och finns bl a i hälsokostbutiker.

2 kommentarer: