torsdag 9 juni 2011

Jasmin & gardenia

De här fina små flaskorna köpte jag i Syrien förra sommaren, för några kronor styck. De innehåller parfymerad olja och är tänkta att användas som parfym eller doftsättare. Den med rosa sten på locket luktar jasmin och den blå är gardenia – två blommiga dofter jag tycker är trivsamma, främst som kvällsdofter eftersom de kan kännas tunga. Flaskorna är utformade med en rullkula, så det är lätt att placera doften där man vill ha den. Nu använder jag inte parfym särskilt ofta, men ibland är det mysigt med lite sommarblomst.

Att använda parfymerad olja i stället för vanlig parfym på sommaren är för övrigt ett litet tips, eftersom det sägs att man kan få fläckar på huden av alkoholen i parfymen.

4 kommentarer:

  1. Så fina! Jag minns att jag hade något liknande för länge sedan som jag köpt i Grasse.

    SvaraRadera
  2. Kerstin: dit skulle jag vilja åka! och även fast såna här små flaskor mest är för turister, så är de fina ändå! :)

    SvaraRadera
  3. Ska nog testa det där med olja. Låter intressant...

    Vill tipsa om att jag just nu håller min första tävling någonsin på min blogg, pris från sigma beauty.. :) titta in om du känner för det.

    SvaraRadera
  4. Anna: oljor är ett bra alternativ, helt klart! och lycka till med tävlingen! :)

    SvaraRadera