söndag 24 april 2011

Ooa hela natten, A.O hela dan

Äntligen har jag hittat den perfekta tischan. Snygg passform, skönt material, bra kvalitet och inte minst: miljövänlig. Well done A.O! För ganska länge sedan köpte jag en för att testa, och många tvättar senare kan jag konstatera att den hållit formen alldeles utmärkt bra. Nu har jag skaffat mig ett par till. I Stockholm finns de bl a på Grandpa och Aplace på Söder, för ca 160 kronor.

Det där senpsgula i bakgrunden då? Det är en virkad tröja som jag hittade på Lisa Larsson häromdagen, rätt så lik den supersnygga från Filippa K som Eleonore har på sig här – men ändå lite different. Provade också en marinblå sommarkavaj från PRADA, jäkligt snygg men tyvärr lite för stor, så den fick hänga kvar.

4 kommentarer:

  1. Jag är smått besatt av att hitta t-shirts som bara känns självklara när jag tar på mig dem. Men det verkar onekligen som om jag ibland är mer besatt av detaljerna som gör att det inte känns så självklart sen. ;-) Den här ser ju jättehärlig ut på bilden, så jag tänkte bara fråga om du tycker att de är rätt så "normala" i storlekarna. Om en medium är pretty much en medium ungefär?

    SvaraRadera
  2. Beautyville: Haha, känner igen det där. Men det som verkligen behövs (i alla fall i min garderob) är just de snygga bastopparna som går att kombinera med ALLT. Dessa är supernormala i storleken, jag har 38/M och tycker dessa sitter perfekt. Är du ändå osäker kan man få prova tex på Grandpa (i livsmedelsbutikerna, där de ju också säljs, är det lite trixigare att få testa först tror jag).

    SvaraRadera
  3. Man kan aldrig ha för många vita tischor! Jag gillar både Acnes och Hopes varianter, men min favorit kommer, lite otippat, från H&M:s herravdelning. Supertunn, supermjuk ekologisk bomull för 99 spänn - tyvärr verkar de ha tagit bort just de tischorna i sortimentet, annars hade jag köpt en svart också.

    SvaraRadera
  4. Des: Word! Jag har inte testat de från Hope, men gillar också Acnes. HM har många bra, fint tips med de från herr - synd att de inte finns längre..dock märker jag på HM att de ofta vrider sig i sömmarna och nopprar sig(inte de vita så mycket, men de i grått och svart).

    SvaraRadera