söndag 4 mars 2012

TFCOTM januari


Jo, jag fuskade ju lite med Tax Free Catch of The Month i och med att jag hade inte en, utan två, favoriter i januari.

Är så himla förtjust i denna ansiktstvätt, en av de bästa jag haft på evigheter! Till skillnad från de flesta andra grejer fångade jag upp denna på en båt. Närmare bestämt i taxfreen på en Tallink Silja-färja till Åbo som jag for med i början på året. Det som är schysst med båt-taxfree är att man sällan har lika brådis som man har på flygplatser, dessutom är priserna riktigt bra.

Eftersom jag hade packat i panik (som vanligt) så hade jag glömt bl a ansiktsrengöring. Efter att ha kollat på några olika varianter slog jag till på Hydra-Mineral Cleanser Softening Mousse från Biotherm. Som är lika bra som namnet är långt. Den påminner rätt mycket om en annan favvis, Gentle Foaming Cleanser från Clarins, men till skillnad från den så svider den inte ett dugg i ögonen. En dryg rackare är det dessutom. Och jisses vad mjuk huden blir, utan att strama. I like it a lot!

3 kommentarer:

  1. Älskar Biotherms produkter, de doftar alltid underbart och man blir aldrig besviken.

    SvaraRadera
  2. Ninni: Jag gillar deras kroppsprodukter, men har inte fastnat för någon av ansiktskrämerna, än. Därför var det riktigt kul att upptäcka denna pärla! Deras stiftdeo är också en av mina absoluta favoriter. Vilka produkter från Biotherm använder du?

    Kerstin: Oh yes! :)

    SvaraRadera