lördag 26 maj 2012

Paula's Choice Ultra Light Weightless Spray

De senaste veckorna har det bokstavligen vällt in produktprover i kategorin Solskydd, underbart! Förutom att västkusten för tillfället badar i försommar så är det dessutom dags för mig och min significant other att åka till Spanien i helgen, närmare bestämt Palma på Mallorca. Då är det viktigt att smörja in våra två bleka lekamens för att inte gå all in grisfest så att säga.

En solprodukt som står ut bland de vi fått för testning är helt klart Ultra Light Weightless Finish 30 spf Sunscreen Spray (långt namn, och dessutom verkar det som att förpackningen uppdaterats?) från Paula's Choice. För min del är det första mötet med märket, men jag vet att Ka har hittat favoriter i sortimentet.

Sprayen beskrivs som en lättviktare som man inte ska märka på huden, samtidigt som den innehåller både antioxidanter och bredspektrum-skydd. Vi testade den snabbt förra helgen när solen stod högt, och både doft och konsistens gick hem hos oss alla. Några spray och lite utsmetande så kändes den knappt, så jag tror att den kan bli en perfekt kompis i solen.

5 kommentarer:

  1. Undrar vilken som är den nya förpackningen. Jag tycker denna är mycket finare än den på länken!

    SvaraRadera
  2. Verkar ju kanon! Funkar den i kalufsen också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kan nog vara liite oljig för håret tror jag, men har inte testat :)

      Radera
  3. Looks nice!
    i follow you on bloglovin
    follow me back? x

    SvaraRadera