torsdag 22 oktober 2009

Rätt felköp

För ett par veckor sedan var jag på ett partaj som krävde lite extra wawawa-whom vad gäller sminkningen. Jag som i vanliga fall kör low key behövde få fatt på en hejare till mascara – illa kvickt. Så, snabbt in på Kicks där jag grabbade tag i False Lash från Max Factor. Kan ju inte gå fel liksom. Men när jag kom hem upptäckte jag att det stod "natural look" i minitext på förpackningen, damn it (hur går False Lash ihop med natural look?).

Ett klassiskt felköp, trodde jag. Men nu är detta faktiskt min vardagsmascara, och jag har kört den i princip varje dag sedan dess. Visst, fransarna blir inte superduperlånga och tjocka, men det är ta mig fanken en av de bästa mascarorna jag testat för lite mer naturlig look. Fel blev rätt.

9 kommentarer:

  1. max factor har bra mascaror tycker jag! kör själv på en just nu, den där guldiga som jag tror du också hade ett tag. hoho.

    SvaraRadera
  2. jag gillar False lash faktiskt, tycker att den ger bra med volym men kanske inte så långa fransar. Gillar både den och Masterpiece.

    SvaraRadera
  3. Hej, jag bor inte i närheten av någon mac-disk så jag frågar här om det är någon som vet om dessa säljs eller kommer att säljas i Sverige?

    http://www.maccosmetics.com/whats_new/collection.tmpl?CATEGORY_ID=CAT1894

    Det verkar ju vara ett otroligt fördelaktigt pris om de säljs för ungefär samma i SEK. Nu slog det mig att jag ju kan fråga MAC direkt men det vore kul om nån sett kitten i verkligheten och kan berätta lite om dem också.

    SvaraRadera
  4. Karin: Ja, visst har de! Min guldiga har börjat ta slut, denna är ganska lik den (och har också den piggiga borsten) men denna ger kanske lite mer volym (y)

    Lina: Ja, den är oväntat bra (iofs har har jag gillat andra från Max Factor också, så jag är inte såå förvånade, men ändå kul att mitt felköp (den passade inte alls till den sminkningen jag tänkt) blev så himla rätt :)

    Agnes: Bra fråga! Jag tror Mi, som är något av en MAC-expert kan svara på den, stay tuned... :)

    SvaraRadera
  5. Hej Agnes. Ja, de där borstkitten kommer att säljas i Sverige, och släpps 15 november. Jag tror att dom brukar kosta runt 500-550 kronor, på ett ungefär! :)

    Det finns andra svenska sminkbloggar som skriver betydligt mer om kollektioner än vad vi gör, ett bra exempel är Purity. Där kan du läsa mer om det!

    SvaraRadera
  6. Tack för så sabba svar, speciellt trevligt eftersom jag ligger i soffan och är sjuk!
    Jag uppskattar verkligen er blogg, den är så snygg och bra och så får man alltid så personliga och engagerade svar.
    Nu kliar det verkligen i shoppingnerven, 15 november, hur ska man kunna vänta;) Det blir perfekt att boka tågbiljetter till Gbg och ta en tur på MAC och ursäkta sig med att det ändå är bättre julklappsshopping där än i Skövde.

    SvaraRadera
  7. Tack för ditt pepp Agnes! :D Krya på dig, och lycka till på penseljakten om några veckor ;)

    SvaraRadera
  8. Använder också false lash effect varje dag, och tycker den är jättebra. Dock bukar den flagna efter några timmar, vilket inte är ett +!

    SvaraRadera
  9. Johanna: Japp, det är den perfecta vardagsmascaran tycker jag. Synd att den fäller på dig, jag har inte märkt av det än, men jag har bara kört med denna ett par veckor...ska kolla mig lite nogrannare i spegeln när jag är på jobbet, hahah, tänk om det flagnat jättemycket utan att jag märkt det :'D

    SvaraRadera