lördag 13 november 2010

Bobbi Brown Navajo

Min all time-favorit när det kommer till highlighter i ögonskuggsformat har länge varit Dazzlelight från MAC. Det är faktiskt den första ögonskugga jag köpte från MAC (runt 2006, tror jag) och den har hängt med ända tills nu. Så här såg den ut i somras, och nu har även den lilla fliken tagit helt slut.

Ersättaren är här i form av Navajo från Bobbi Brown – inköpt på Macy's i New York. Att jag slog till på den var helt enkelt den fina färgen, dosan, och faktumet att Bobbi Browns skuggor är på hela 2,5 gram jämfört med 1,5 hos MAC. Eftersom highlighter är det jag använder oftast när det kommer till ögonskuggor tyckte jag att bigger is better.

Navajo är en ljust benvit skugga med finmalt skimmer (som lutar åt det rosa hållet), och som går att användas som highlighter lite överallt i ansiktet. En lätt hand och en smal skunkborste så får kindbenen en fin lyster. Hittills har jag främst använt den som bas på ögonlocket, för att skuggan jag lägger ovanpå ska framhävas extra mycket, samt lätt lagd på brynbenet.

5 kommentarer:

  1. Den ser hur fin som helst ut! Macy's är härligt!

    SvaraRadera
  2. Åh, det verkar vara en skugga helt i min smak!

    SvaraRadera
  3. riktigt fin! och antar att den inte heller är den billigaste...

    SvaraRadera
  4. Kerstin: härligt men ganska stökigt ibland :P

    Des: den är lovely!

    Caroline: som du kan se på BB-länken i inlägget kostade den $20, dvs ungefär 150 kronor :) det är mindre än en MAC-skugga här hemma, så det tyckte jag faktiskt var nästintill billigt.

    SvaraRadera
  5. Jo jag hade också gett 150 kr för den där :)

    SvaraRadera