onsdag 3 november 2010

NYC; en vecka senare

Vad jag shoppade i NYC? Ja ni, förutom fina kashmirplagg på Uniqlo och en iPad på Macstore 5th Avenue blev det lite beauty shoppat. Dock inga enorma (relativt sett) mängder, då jag har en tendens till att ha svårt att "bulka". Det var främst produkter jag hade köpt hemma (om dom funnits här vill säga), eller som jag har saknat en längre tid.

Dermalogica använder både jag och min pojkvän, så där gick vi lite lätt bananas och stockade upp på de produkter vi så smidigt delar på. Deodoranter från Lady Speed Stick blev det såklart några av (varav en är i gelform!). Andra saker från närmsta apoteket var läppbalsam och Clear Eyes (någon som provat?), och en billig mascara att ha på landet.

I kategorin nagellack blev det två från American Apparel (svarta Hassid och blåturkosa Peacock), mörkt glittrigt från Sephora by OPI (Never Enough Shoes) och under- och överlack från Essie och Seche Vite.

Sminket jag kom hem med var främst ögonskuggor; en palett från nya kollektionen från MAC (Reelers & Rockers), och en ljus highlighterskugga från Bobbi Brown (Navajo). Från BB knep jag även en tom 3-palett, där mina tre skuggor ska få bo. Sist men inte minst; en concealer i klickpenna-form från Sephora. Den har jag haft förut, och tycker den är lika bra som alternativen från YSL och Dior.

Phew, ett sånt inlägg det blev! Kommentera gärna om det är något speciellt ni är nyfikna på, förutom ögonskuggorna – dom har jag redan börjat förbereda egna inlägg för.

Update: Men gu', jag glömde ju mascaran från Clinique!

11 kommentarer:

  1. oj, vad mycket roliga saker! *gnider händerna i förväntan*
    btw, jag har testat gel-varianten från LSS, men då (2001) var stick-formulan a lot better. hoppas på förbättring!

    SvaraRadera
  2. Åh gud så underbart!! Jag hade valt att shoppa på exakt samma ställen som du. Älskar Uniqlo!! (och Macstore) Alla fynden ser jättefina ut, jag är särskilt nyfiken på allt :) Kanske lite extra på MAC-paletten och på vad som finns i Cliniqueförpackningen...

    SvaraRadera
  3. Karin: hihi! :D jag tror att jag gillar gellisen faktiskt!

    Kerstin: oh, vad roligt :) och clinique:n glömde jag ju! det är en mascara, den där med böjd kam-borste..

    SvaraRadera
  4. MEN ÅÅÅÅH VAD GÖTT!!! helt klart respektabel skörd.

    SvaraRadera
  5. Josephine: japp :D

    Annahita: aiiiiiit?! jag är nöjd, även om jag saknar att jag inte hittade (!) EN enda affär med China Glaze eller kollektionslack från Essie/OPI O_o

    SvaraRadera
  6. Clear Eyes Redness Relief är en räddare i nöden vissa dagar!

    SvaraRadera
  7. Emelie: jag såg den när jag stod i kö på CVS, och snodde åt mig den i farten :) mest en kul grej - jag har aldrig provat förut!

    SvaraRadera
  8. Hohoho vad göttigt! Måste dock hålla med Ka ang gel-varianten, men det var iofs ca 10 år sedan, så den har förhoppningsvis blivit bättre sen dess! Clear eyes har jag terrat, funkar svinbra, men tycker det känns skumt med grejs i ögonen :S så jag använder den ej längre. Härligt med kashmirgrejer, vad blev det för plagg? Tröjor, koftor, vantar? Och dude, vad ligger Dermalogica på för pris over there?

    SvaraRadera
  9. Des: jag är nykär i finheten!

    El: hehe, det kan ju vara så att det hänt något på 10 år.. *hehe* jag gillar den so far!

    på Uniqlo blev det kofta + tröja + halsduk. som att bli kramad av en kattunge! <3

    Derma är billigare, men jag tror faktiskt inte att det är någon vinst om man jämför mot Jersey Beauty..

    SvaraRadera