fredag 7 oktober 2011

Sotat med glitter

Nu ska ni få se på en fin grej! Nämligen julens palett från The Body Shop, närmare bestämt Smoky Eyes i Silver Black, som kommer att släppas i butik i november. Paletten innehåller tre puderskuggor och en krämhighlighter, alla i den sobra färgskalan benvitt/silver/grått/svart. Jag drog på med en glittrig sotning samma kväll som jag sminkade El med mörkblått, och det var nog faktiskt första gången jag gjorde en såpass glittrig sminkning på mig själv.

Den krämiga skuggan ger en transparent men silverglittrig bas, som jag packade på med de andra skuggorna. Den mörkgrå på majoriteten av ögonlocket, den benvita i innersta hörnet, och lite av den svarta lätt suddad i globlinjen. Av skuggorna gillar jag de två mörka bäst; den mörkgrå är en härligt skimrande formula, och den svarta en pigmentspäckad helmatt färg. Den benvita är lite för glittrande och nedfallande för min smak, och den silvriga krämskuggan lite för fet för att fungera som en hållbar bas.

- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Ögonskuggor Smoky Eyes (Silver Black), The Body Shop
- Eyeliner vattenlinje Kohlpencil (Feline), MAC
- Mascara High Lengths (Black), Clinique
- Brynskugga Eyeshadow (Blondie), NARS

Benvit, mörkgrå och svart puderskugga, silvrig krämskugga

5 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Är väldigt sugen på den paletten - vad kommer den att kosta?

    SvaraRadera
  2. Jossan: tack! jag vet tyvärr inte vad den kommer att kosta, och jag hittar inget när jag söker heller.. :/

    Des: hey, thanks :D

    Kerstin: kul att du gillar't!

    SvaraRadera
  3. Spanade in paletten idag och jag tyckte att den såg superfin ut :) även den andra paletten med dom varmare bruna tonerna!

    SvaraRadera