tisdag 11 oktober 2011

Triss i mascaror

Tre mascaror med tre olika betyg: ett bottennapp, en höjdare och en däremellan. Vi början från botten, WigWham från IsaDora. Jag köpte den för det såg så coolt ut i videon – och visst, effekten uteblir faktiskt inte, men den är helt sjukt svår att tvätta bort och sådant är ett stort no-no i min bok. Den är heller inte särskilt användbar till vardags, och har därför använts max en handfull gånger.

Clinique är ett ständigt favoritmärke när det gäller mascaror, så det var ju givet att jag skulle testa av Mi hyllade High Lengths. Tyvärr funkar inte den här mascaran särskilt bra på mig. Fransarna blir långa, men för tunga och ihopklibbade. Kanske fick jag ett måndagsex, eller så går den helt enkelt inte ihop med mina fransar, sådant kan ju vara väldigt individuellt. Ett riktigt stort plus dock för att den är så lätt att tvätta bort – i princip går den att skölja bort med bara vatten!

Nya favoriten som jag fullkomligt älskar är Respectissime Extension från La Roche-Posay, som är ett pressex jag fick via El. Jag gillar verkligen mina långa, separerade och samtidigt fylliga fransar! Lätt att tvätta bort, ger fransarna en fin böj och bra svärta, och är inte det minsta parfymerad. Jag kan fortsätta i evigheter, jag nöjer mig helt enkelt med att säga att detta är en av de bästa mascarorna jag har testat – men som ni ser är den inget för volymälskare utan mer om man gillar ett naturligt resultat.

Respectissime Extension

4 kommentarer:

  1. Jag är egentligen för förhäxad av dina perfekta ögonbryn för att lägga märke till någon mascara. Snyggaste brynen jag sett på länge!

    SvaraRadera
  2. Julia: oj, tack, vilken komplimang, det gör mig jätteglad! :D
    brynen ser ut så av naturen, plockar dem mycket lite. *born this way* :'D

    SvaraRadera
  3. Julia: kan inte hålla med mer! :D

    SvaraRadera