tisdag 18 januari 2011

Clinique High Lengths Mascara

Efter att haft mascarauppehåll i över två månader var det dags att prova min nya mascara från Clinique, som jag köpte i New York i höstas. Mascaran High Lengths är den nyaste i Cliniques sortiment, och ska genom sin ovanligt kurviga borste ge långa och fint separerade ögonsfransar.

Så? Lever den upp till sina löften? Oh ja! Jag är otroligt förtjust i både borsten och resultatet – långa, böjda och svarta fransar som varken klibbar ihop eller blir mesigt täckta. Borsten tar tag om fransarna underifrån, och det känns som en gunga lyfter och sveper upp dom tack vare den roliga utformningen på borsten. Svärtan sitter sedan där den ska hela dagen, och är dessutom väldigt lätt att tvätta bort – även med den mildaste ansiktstvätten (till skillnad mot exempelvis Diorshow Iconic, som kräver remover). Och trots att borsten kan se knepig ut var den riktigt lätt att använda.

Ett lager!

Att den dessutom kostade mig ynka $14 dollar, det vill säga ungefär en hundralapp, är helt fantastiskt. Clinique är verkligen ett kap att köpa i USA! I Sverige tror jag att den ligger runt tvåhundra, vilket i mina ögon är ett väldigt bra pris för vad man får. Det här är definitivt en mascara jag kan tänka mig att köpa igen.


Den ser ju inte helt klok ut..

12 kommentarer:

  1. Oj så fint! En sån vill jag också ha!

    SvaraRadera
  2. Tror du att den håller för ett träningspass?

    SvaraRadera
  3. Oh, bra fråga! Det beror nog mycket på hur mycket du svettas :) Själv är jag av typen "forsar", om jag tillexempel spinnar - och då drar den nog sig neråt. Men om du går på vanlig gympa eller så och inte har enorma svettningar tror jag nog att den håller!

    SvaraRadera
  4. Den verkar iallafall väldigt intressant!

    SvaraRadera
  5. Den är mer än värd att kollas upp! :)

    SvaraRadera
  6. Köpte precis ett eget exemplar, tack för recensionen!

    SvaraRadera
  7. Har du några knep på hur man ska applicera mascaran, hur man ska hålla borsten och om man ska snurra eller inte osv...? Jag får inte riktigt till det. :)

    SvaraRadera
  8. Evelina: kul att du slog till :)

    hmm, jag tycker att borsten bara går att användas på ett sätt.. svårt att beskriva, men jag liksom "skopar" fransarna underifrån och uppåt (doh). låt bara böjen följa dina fransar! snurra har jag inte provat, det låter meckigt :)

    SvaraRadera
  9. jag är inte nöjd med miiin! :( formulan är så tjock, så fransarna klibbar ihop och får klumpar = fult. kanske nåt fel på mitt ex? jag vill liksom ha luftiga fransar som inte ser "mascariga" ut.

    SvaraRadera
  10. gillar dock att den är extremt lätt att tvätta bort. går nästan helt bort med bara vatten!

    SvaraRadera
  11. nej!!! :(( min är ganska blöt faktiskt, fast den är väldigt nyöppnad.. kommer inte ihåg att jag tyckte min förra blev tjock däremot!

    men JA, den tvättas bort like a charm! nästan bästa grejen :'D

    SvaraRadera