måndag 24 januari 2011

Pop Petrol

I år gjorde jag ett riktigt kap på NKs rea, nämligen Lancôme-lacket Pop Petrol (från Spring 2010-kollektionen). Tack vare 50 % rea och ett presentkort på en hundralapp, betalade jag 17 kronor. Japp, sjutton. Precis det som låg och skramlade i mynt i plånboken. Sweet!

Pop Petrol släpptes enbart i Europa, och är ett vackert turkosgrönsvart lack med diskret skimmer. Nästansvart, precis så som jag vill ha det! Skimret är dessutom flerfärgat, vilket gör att lacket ser olika ut i olika ljus. Täckningen var fenomenal, och trots att jag tog två lager tror jag att man kan lyckas med enbart ett – om man krämar på lite. Mitt första Lancôme-lack, och jag är mer än nöjd med både färg och formula (och att flaskan är fyrkantig!).

Lite tip wear efter några dagar, men fiiint ändå.

7 kommentarer:

  1. jättefint! jag får nog tänka om gällande skimmerlack! :D

    SvaraRadera
  2. Thanks! Jag gillar skimmerlack så länge dom inte gör så att det ser ut som 1) metalliskt 2) frostigt :D

    SvaraRadera
  3. Så himla fint! Jag har också hittat det i realådor och har väldigt svårt att avstå. Eftersom jag har så många liknande får jag bara inte!

    SvaraRadera
  4. Den var väldigt vacker, helt enkelt ett underbart fin fint nagellack! :)

    SvaraRadera
  5. Så du slog till i alla fall!

    SvaraRadera
  6. Kerstin: jättefint! men om man redan har ett snarlikt är det ju lite onödigt, oavsett prislapp :)

    Emma: ja! :D

    Des: shoppinglogiken gjorde sitt ;)

    Nail Polish Junkie: tack :D

    SvaraRadera