lördag 8 januari 2011

In Lush we trust

Om man t ex glömt schampo och balsam (för vilken gång i ordningen?) när man reser till, säg, Venedig som jag gjorde i slutet av november, så känns det ytterst onödigt att köpa fullsizeflarror på plats. Det är bl a därför Lush är så himla bra. Tydligen fanns där två Lush-butiker för nåt år sedan, nu finns bara den ena kvar. Men den är å andra sidan den största i Italien (om jag nu förstod expediten rätt, min italienska är inte på topp direkt). Hur som helst, när jag väl hittade butiken laddade jag även upp med en badbomb. Dessutom fick jag lite prover på andra grejer, något som jag inte varit med om att man får i de svenska butikerna?

I Italien döper man förresten om grejerna. Rehab heter Lazzaro och American Cream heter Delizia.

10 kommentarer:

  1. Jag kan inte någon "RSS-knapp" på er blogg...?
    Jag vill ju kunna följa er när jag bara har min mobil till hands :)

    SvaraRadera
  2. Cyt: vi la just upp en "följ el mika"-knapp till höger i bloggen, så kan du välja din rss-läsare i listan!

    SvaraRadera
  3. Inte för att jag vill vara gnällig, men jag tycker det är förJÄVLIGt att du är där och jag är här.

    SvaraRadera
  4. Prover! Men jisses, det borde dom andra Lushbutikerna ta till sig. Prova i överlag i sverige är ju hur svårt som helst att få (synd, för många köper ofta grejerna dom får prov på).

    SvaraRadera
  5. Prover älskar vi! Kul att det har döpt om namnen.

    SvaraRadera
  6. Kerstin: Hear hear!

    Kicki: Ooops, my bad - det ska stå "där" inte "här".. jag är alltså inte i Venedig för tillfället, dessa köpte jag i december, (ska förtydliga i texten!)hade ju tänkt komma bort till dig i veckan, tusen gånger bättre än V-town. :)

    Honi: Eller hur! Och här var de så smarta/hyggliga att de gav prover på grejer som gått sönder lite. T.ex en halv badbomb, eller en liten bit tvål - perfekt att ha med sig när man reser!

    Emma: Gotta love it! Och ja, undrar varför - jag försökte fråga, men min italienska är så kass att jag inte förstod svaret :)

    SvaraRadera
  7. Jag handlade på lush för ett tag sedan och provade en del saker i butiken och då frågade expediten om jag ville ha några prover med mig hem, så visst kan man få prover i Sverige också! Fråga nästa gång du går in annars ;)

    SvaraRadera
  8. Anonym: Kul att det var prov-vänligare än vad jag trodde på svenska Lush! :)

    SvaraRadera
  9. Jag har handlat mycket på Lush i sverige och har ofta fått prover, på shampo, balsam och lite annat. Även en del trasiga badbomber, så visst brukar man få prover ibland iaf.

    SvaraRadera