onsdag 19 januari 2011

Amazing Grace à la Ka

En andra beautyrelaterad julklapp jag tänkte visa upp är doften Amazing Grace från Philopsophy. Jag råkar veta att parfymen är inköpt på Sephora för $15, en dollar per milliliter ungefär. En liten flaska alltså, perfekt för resan eller för oss som inte använder parfym dagligen.

De som såg På Spåret för ett tag sedan vet att det finns tre koncentrationsgrader av parfym: eau de parfum, eau de toilette och eau de Cologne. Min variant är en eau de toilette som brukar ligga på ungefär 5–20% doftblandning. Det passar mig utmärkt med lite lägre intensitet eftersom jag inte tycker om att lukta för starkt av parfym.

Mi listade parfymen som sin favorit för ungefär två år sedan, men jag vet att hon älskar den fortfarande. Utöver den diskreta rosdoften som Mi anar, påminner mig den om gardenia och apelsinblom, och jag skulle också vilja beskriva den som ren, lätt, feminin, och ja: graciös. Philosophy själva säger fräscht blommig och Sephora nämner en accentdoft av mysk. I vilket fall som helst är det en väldigt trevlig doft som jag gillar väldigt mycket.

2 kommentarer:

  1. Åh, min älsklingsdoft! Den är perfekt att ha till vardags då den inte doftar för starkt, utan bara rent och fräscht.

    SvaraRadera
  2. Des: ja, precis, love it! jag som aldrig använder parfym annars är såld! min syster fick Pure Grace som luktar nästan lika gott!

    SvaraRadera