tisdag 4 januari 2011

Läppsmörj

Det som faller mig på läppen just nu är Apotek Hjärtats egna hudsalva (som vi fick hemskickade innan jul), Lip Repair från Cliniderm och härligt mintiga Medicated Lip Balm från Burt’s Bees. Inga nariga eller fnasiga läppar här inte!

Just Apotek Hjärtats hudsalva är en kul nyhet. Försvarets variant har jag egentligen aldrig gillat, och kanske ännu mindre nu när jag insåg att den faktiskt innehåller djurfett. Spontant tänker jag att man kan uppdatera Hjärtats salva ytterligare, t ex förpackningen – det hade varit grymt med en skruvhylsa! Och kanske en till smak, vad sägs om mint? Jag hade helt klart velat testa, speciellt eftersom priset ligger på låga tjugo spänn.

4 kommentarer:

  1. En annan festlig sak om försvarets hudsalva upptäckte jag strax före jul. Den apotekskedja jag var inne på får inte sälja salvan under namnet "Försvarets hudsalva". Den heter därför numera "Tassalva"! Och, ja, den funkar utmärkt till hundarnas tassar. Känner dock inte för att ha den på läpparna med det namnet ...

    SvaraRadera
  2. Språkvårdaren: men ew! :-O jag såg något som hette just "tassalva" sist också, men jag kollade inte närmare.

    SvaraRadera
  3. Köpte hjärtats hudsalva, och hittills är jag inte imponerad.
    Det känns som om den försvinner för fort på läpparna. Och så är den inte lika fet.

    SvaraRadera
  4. Anonym: jag tycker faktiskt den gör sitt jobb bra! och jag smörjer hellre in läpparna med sheasmör än oxfett... :)

    SvaraRadera