lördag 15 januari 2011

Soap Flakes

När det kommer till handtvål gillar vi El Mika-tjejer förutom olika dofter även olika former. Jag föredrar handtvål på flaska, helst från Savon de Marseille, medan Ka och El även kör på fast tvål då och då. Det jag tycker är jobbigast med tvål i fast form är att det alltid blir så kletigt, oavsett om den ligger direkt på handfatet eller i en fin tvålkopp.

I veckan såg jag däremot en rolig prototyp som eliminerar allt kladd, gjord av schweiziska Nathalie Stämpfli. Ett rivjärn för fast handtvål! På så sätt får man allt det fina med tvålar; de skonsamma ingredienserna, de goda dofterna, och framför allt att man inte köper vatten (som i flytande tvål). En himla fiffig uppfinning som gärna får komma ut på marknaden för min del.

7 kommentarer:

  1. Vilken smart uppfinning, hoppas den hittar hit! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en smart uppfinning. Det enda jag saknar är att man inte kan se tvålen, det finns ju så många fina tvålar...

    SvaraRadera
  3. Tja, tänk allt som de kommer på!

    SvaraRadera
  4. Cool!! Den påminner mig om bl a Tanzania där det på vissa ställen är vanligare med tvålflingor än vanliga soap bars. Fast lite annorlunda ändå, för där låg det en hög flingor på ett fat bredvid kranen som man kunde ta av, färdigrivet. Och då blir det ju lätt lite kladdigt ändå.

    SvaraRadera
  5. En sådan vill jag ju ha! Låt oss hoppas att den kommer ut på marknaden någon gång.

    SvaraRadera
  6. Det här var ju en superbra grej. Jag gillar bästa fasttvål.

    SvaraRadera
  7. Josephine: visst är den smart :)

    Ninni: om du klickar på länken ser du att det finns en "kvarn-variant" också, där ser man tvålen bättre! :P

    Emma: precis, mycket kreativt!

    El: hehe, sooo close ;)

    Julia: vi håller tummarna!

    SminkJante: bra och rolig :)

    SvaraRadera