måndag 3 januari 2011

Nagellack à la Mi, del II

Det är lite mer än ett och ett halvt år sedan jag visade upp de nagellack som bor hemma hos mig, och eftersom det hänt en del – med både inköp och utrensning – tänkte jag att det var dags att visa en uppdaterad version. Över- och underlack undantagna.

Denna gång har jag försökt att färgsortera alla flaskor, inspirerad av Makeupoholic. Det som senast fick plats i fyra lådor (fortfarande favoriterna från Åhléns badrumsavdelning) har det nu lite trängre, och några har fått flytta ut för att stå bredvid. Lådorna bor dessutom i en byrålåda istället för i badrumsskåpet, vilket jag tror att dom trivs rätt bra med.

Jag föredrar helt klart fyrkantiga lackflaskor eftersom dom är så platssparande, vilket passar utmärkt eftersom Chanel och Essie är favoritmärkena. American Apparel har också rätt form, medan OPI, Mavala och andra märken tar upp onödig plats med sina runda former.

Klicka upp bilderna för att se bättre; något ni är speciellt nyfikna på? Många finns redan fotade under Dagens naglar, så spana in där först!

Alla 44 lack..

9 kommentarer:

  1. Wow, vilken fin liten samling. Och flera Chanel kan jag se.;)

    SvaraRadera
  2. Ett antal Chanel ser jag, trevligt!

    SvaraRadera
  3. Basteth: ja jag är mer än nöjd med den :)

    Emma: yup!

    SvaraRadera
  4. vad många och fina nagellack! :*

    lite mer än ett och ett halvt år sedan? exakt två år sedan, på dagen!!! coolt! :-O

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att få se din samling! Den ser finfin ut! :-)

    SvaraRadera
  6. Karin: haha! vad stört! :D

    Nailtastic: kul att du gillar det, och visst är det roligt att gå igenom allt man har ibland!

    SvaraRadera
  7. Vad tjusigt det ser ut med sådana här upplägg! Kanske skulle ta och försöka sig på nåt liknande...

    SvaraRadera
  8. Så härligt att få blicka in i andras samlingar :)

    SvaraRadera
  9. Sublimt: ja, gört! :D vore jättekul att se din samling.

    Kerstin: ja-a :)

    SvaraRadera