söndag 9 januari 2011

Seventh heaven

Sakta men säkert arbetar jag mig igenom det oändliga utbudet av removers. Så fort en tar slut, börjar jag på nästa, och oavsett hur grym den föregående kan ha varit så är det ett nytt märke som gäller. Never go back. I alla fall inte riktigt än.

Senast ut är No7 Cleanse & Care Eye Make-Up Remover, som en expedit på NK rekommenderade mig i höstas. Priset ligger runt hundringen, vilket jag tycker är riktigt bra med tanke på att man här får rätt mycket för pengarna. Detta är nämligen den enda remover jag hittills testat som ens kommer i närheten av min all time favorite från Chanel. Visst, Démaquillant Express funkade, men No7 är så mycket bättre.

Förutom den praktiska pumpflaskan (som visserligen har en kork som tenderar att åka av lite väl lätt) så är det innehållet som impar. Min vattenfasta mascara försvinner i ett kick, utan att produkten lämnar nån oljig hinna. Jag har använt denna flera gånger i veckan sedan oktober, och flaskan är inte ens halvtom än. Detta i kombination med priset gör att Chanel har fått en kompis där uppe på toppen.

6 kommentarer:

  1. den låter jättbra! visst, jag gillar min burk, men ibland känns den lite kladdig att använda.

    SvaraRadera
  2. Karin: Ja just det ja! Den är jag himla nyfiken på, ser fram emot recce! :)

    SvaraRadera
  3. Nice! Jag behöver köpa ny remover (se shoppinglista nedan), och den här lockar! Min senaste var en mini från YSL som jag fick med en mascara för cirka.. 2,5 år sedan! Hehe, ingen storanvändare av removers direkt ;)

    SvaraRadera
  4. Maria: ja, det var när jag läste din lista som jag kom på att jag ju skulle recca den här :) Kom bort och terra min vetja, som sagt tycker jag den är riktigt bra för det priset!
    :*

    *tåg-stressad*

    SvaraRadera
  5. Vilket bra tips! Den ska jag definitivt kolla på när det är dags för en ny remover nästa gång.

    SvaraRadera
  6. Emelie: Ta en kik på den, vore kul att höra ditt omdömme om du testar den. :)

    SvaraRadera