tisdag 13 april 2010

Yves Rocher remover

När jag efterlyste en grym remover som funkar på vattenfast mascara fick jag ett gäng tips, bl.a. om Démaquillant Express från Yves Rocher. Att jag valde att testa just denna var delvis en slump, då jag råkade hamna utanför en Yves Rocher-butik som reade ut hela sortimentet till 50 % strax efter nyår. Alltså fick jag en flarra för under 50-lappen. Perfekt. Jag har använt den flera gånger i veckan sedan januari, och förutom att den är dryg är den dessutom bra. Visst, den lämnar en lite oljig hinna efter sig, men det sköljs lätt bort med lite vatten.

Jag brukar fukta en bomullsrondell, hålla den mot ögat en liten stund och sedan gnugga lite försiktigt och då försvinner även den mest envisa vattenfasta mascara busenkelt. Den är helt klart bättre än Biotherms Biocils, men inte riktigt lika grym som min favorit från Chanel, men det låga priset gör dock att de får dela på förstaplatsen.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar denna remover också :D tur att den är billig :D

    SvaraRadera
  2. Den är suverän tycker jag! Jag har också använt den i någon månad och är hur nöjd som helst.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar L´oreals tvådelade men den är så liten, måste testa denna! =)

    SvaraRadera
  4. Viktoria: ja priset ar perfa!

    Veronica: suveran var ordet! :)

    Josephine: Har inte testat den, men tror att du kommer gilla den har!

    SvaraRadera