söndag 25 april 2010

Pomegranate

Förra året släpptes Natuvive Body, en serie med olika duschprodukter i doftserierna papaya och granatäpple. Då tyckte jag att just granatäpple luktade alldeles för sött för min smak, så därför var jag lite negativt inställd när en kroppsskrubb i samma serie damp ner i ett pressutskick för några veckor sedan. Däremot har jag saknat en bra skrubb, så häromdagen provade jag den. Doftmässigt är den inte alls lika söt som sina kompisar i serien, och man blir härligt inoljad av den.

Men. Jag brukar älska saltskrubbar för att dom är som att kräma in sig med sand, men den här innehåller även större korn, lite som flingsalt. De små salt- och sockerkornen försvinner alldeles för snabbt, och kvar är dessa stora och hårda korn som inte riktigt faller mig i smaken. Den som gillar en rivig skrubb kanske tycker bättre om Pomegranate Moist Body Scrub.

6 kommentarer:

  1. Ungefär exakt så upplevde jag den också. jag tycker ändå den är rätt okej och kommer använda upp den, men den hamnar långt efter mina favoriter.

    SvaraRadera
  2. Jag gillade den jättemycket, främst för den där inoljade känslan man får efteråt. Skrubbkornen tänkte jag inte så mycket på.

    SvaraRadera
  3. Den låter ändå lite intressant. Det här med inoljad känsla verkar påminna om Incredible Spreadable Scrub från Origins, och den är ju världsbäst enligt mig...

    SvaraRadera
  4. El: jag kommer nog antingen ställa den på landet (som med allt annat jag inte använder), eller ge bort tror jag..

    Des: jag tycker att alla salt/sockerskrubbar lämnar den goa, inoljade känslan - så jag behöver inte den här för det :)

    Kerstin: mmm, din Origins låter goo! Min favorit är saltskrubben från Mediterranea Spa :D

    SvaraRadera
  5. Måste testas! Även fast jag vet att den inte slår favvoskrubben från Kiehl's.

    SvaraRadera
  6. Då har vi samma favorit Ylva! :D Kiehl's är underbart bra.

    SvaraRadera