lördag 24 april 2010

Nygammal favorit

Jag gör som Fröken Rosa och går på jakt i mina egna gömmor. Det har resulterat i en mindre nyförälskelse i Golden Rose Glow från Laura Mercier – ett krämrouge på stift som passar min hudton perfekt. Trots att det går lite åt det roströda hållet, blir det inte alls rött “på fel sätt”, som sådana färger lätt blir på mig. Nej, när jag tonar ut rouget på kinderna smälter det ihop och ger ett solbränt intryck, med fantastisk lyster.

Nu när jag tänker tillbaks så inser jag att stiftet har hela två år på nacken, men så länge konsistens och doft är fräsch (som det är nu), tänker jag fortsätta använda det. Eftersom det är just i stiftform är det lätt att skära av den översta delen, om man vill play it safe.

3 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att gå på upptäcktsjakt bland sina gamla grejer?

    SvaraRadera
  2. Yeah! Nu påmindes jag om mitt eget LM-stick som ligger och sover nånstans i samlingen... Tack!:)

    SvaraRadera
  3. Des: roligt och zmart! :D

    Sublim: ja just det, du har också ett ja.. Bara gör't! :D

    SvaraRadera