lördag 3 april 2010

Where did you go to?

Att man har några favoriter som man ständigt återkommer till är inget konstigt, oavsett om det gäller hudvård, barer eller klädmärken. Men det jag undrar över är vad som hände med alla de där grejerna man gillade förut, som ersatts med någon nyare förmåga. Härom dagen slog det mig att jag inte ägnat Sukí en tanke på säkert över ett år, trots att jag för bara två år sedan listade det som ett av två favoritmärken när det gäller hudvård. Speciellt gillade jag den här cleansern och den här leran. Jag skäms nästan lite nu, för det här var verkligen good stuff. Och ja, jag saknar dem lite.

Har ni lämnat några grejer vind för våg, trots att de är skitbra?

Update: Kanske inte så himla ovanligt att det poppar upp liknande inlägg på olika bloggar, men det här är nästan skrämmande. Jag har varit på resande fot och inte läst en enda blogg på nästan två veckor, och ändå lyckas jag skriva om precis samma sak som Sublim nyligen gjort. Här kan man läsa hennes inlägg, som är lite utförligare än mitt och när jag ändå är i farten hakar jag på Sublims köpstop för skönhetsprodukter (undantag för krissituationer, om jag t.ex. skulle bli bestulen på min neccessär, eller om mitt balsam tar slut)!

4 kommentarer:

  1. Ja, Lemongrasscleansern var underbar! Det är bara det att jag vill ju prova nytt hela tiden! Det kommer ju hela tiden nya grejor i gunk-djungeln som lockar.

    SvaraRadera
  2. Vad lustigt att du skriver om det, jag skrev ett inlägg för nån vecka sen där jag undrade just detsamma!

    SvaraRadera
  3. Ninni: Ja, du är nog inne på nåt där - med det där att man vill testa nya saker. Samtidigt är jag ganska lojal, och har jag något jag gillar så söker jag inte aktivt efter en ersättare. Damn that jungle!

    Sublim: Hoppla! Jag har varit ute på vift i ett par veckor och inte läst en endaste blogg (inte ens Mi och Kas inlägg här på El Mika), väldigt märkligt att jag inte bara tog upp samma tema utan dessutom andvände samma exempel :-o *uppdatarar inlägget* :)

    SvaraRadera
  4. Hade en hel serie hudvårdsprodukter från Sukí för ett par år sedan. Tyckte att de var lite dyra och samtidigt är jag alltid nyfiken på att prova nya saker. Fast Lemongrass cleansern höll jag länge fast vid. Den saknar jag nog faktiskt mest av allt.

    SvaraRadera