torsdag 29 april 2010

Solskydd

Temperaturen är snart uppe i trettio grader här i Madrid och solen är riktigt stark mitt på dagen. I går spenderade jag halva dagen på en filt i parken – dags att plocka fram solskyddsprodukterna med andra ord! Jag har läst att solskydd förlorar en del av sitt skydd efter en säsong, men jag räknar med att göra slut på de här flaskorna från förra året rätt snabbt:

- Capital Soleil spf 20 från Vichy i skön och uppfriskande gelform
- Solcreme ansikte spf 25 från Apoliva som är riktigt bra
- Capital Soleil spf 50+ från Vichy för nästippen och andra utsatta ställen

4 kommentarer:

  1. Är solcremen från Apoliva ok?

    SvaraRadera
  2. Ser bra ut! Jag är också nyfiken på Apolivavarianten, och hoppas stort på att även Cliniderm ska komma med några nya solkrämer som är snälla mot fejan.

    SvaraRadera
  3. jag använde min från apoliva nu i veckan, men den klarade inte två timmar i svensk vårsol. Fick lite färg ändå. Men jag blev inte bränd eller så, bara solkysst. Gillar inte det...

    SvaraRadera
  4. Stylefile: jag tycker den är bra! man blir lite flottig, men den verkar inte täppa igen porer.

    Kerstin: åh, ja! hoppas också på cliniderm!

    Sminkan: det låter ju inte bra! för mig har den skyddat som den ska...

    SvaraRadera