måndag 12 april 2010

Multiply & Divide

Mascaran Multiply & Divide som jag köpte från The Body Shop har blivit en vardagsfavorit, och även om den inte slår min kärlek från YSL så är det en helt okej mascara som gör sitt jobb. Borsten är av plastpigg-variant, något som är nytt för mig, och kammar igenom fransarna på ett sätt som gör dom fint fördelade och täta. Jag får jobba lite med borsten för att få liknande effekt som YSL ger i ett drag, och två lager krävs allt som oftast. Ibland upplever jag den som lite trögtorkande när jag lagt på två lager, och får akta mig för att röra vid ögonen (eller nysa, för den delen).

Svärtan och formen håller i sig hela dagen utan att smula eller suddas ut, och trots att expediten på TBS sa att en ögonfransböjare “var ett måste”, tycker jag att mina fransar ser lätt böjda ut med enbart mascaran. Dessutom är den väldigt bra på att måla de undre fransarna utan att kladda.

- Eyeliner lagt som “tightline” Eye Kohl (Orpheus), MAC
- Mascara Multiply & Divide (Black), The Body Shop
- Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit

8 kommentarer:

  1. Dina fransar ser jättefina ut. Ingen "böjare" behövs där inte.

    SvaraRadera
  2. Jättefina fransar! Den maskaran verkar inte dum!

    SvaraRadera
  3. Fick denna som prov i senaste nummret av ELLE, den är riktigt bra!

    SvaraRadera
  4. Dina fransar har ju drömböjen!:D

    SvaraRadera
  5. SminkJante: tack! Jag har aldrig gillat böjare, så jag antar att jag har tur där :)

    Kerstin: tack, och ja - den är bra! :)

    Emla: jag har skickat efter den från ELLE, eftersom den inte kom med till prenumeranter. Bra present!

    Sublim: ooh tack gulle! :D

    SvaraRadera
  6. Oj, dina fransar var verkligen bojda! Ser inte ut som du behover en bojare... ah, nu blev jag avis! Mina fransar pekar rakt ner :C

    SvaraRadera
  7. Maggie: men tack! Nu blev jag skitglad. Fast vissa dagar kan jag ha riktigt "bad eyelash-hair day" när dom står åt alla håll och kanter :P

    Evelina: tack, det är min favorit-sminkning nu faktiskt, snabbt och enkelt :)

    SvaraRadera