torsdag 11 september 2008

Ögonskuggor: gröna toner

Efter att jag köpt Orpheus eyeliner från MAC, letade jag upp de ögonskuggor jag har som går i grönt. Alla är från MAC, och är faktiskt färger jag använder ofta. De två pigmenten är underbara i alla avseenden; färg, konsistens och lyster – jag är verkligen nöjd med att jag beställde MAC-pigmentproverna från The Body Needs. Grönt är nog den färg jag oftast sträcker mig efter på vardagarna, det tillsammans med brunt, beige och bronsigt som jag gärna kombinerar.

1: Mörka Sable Wrap, från Formal Black-paletten
2 och 4: Orpheus eyeliner
3: Mitt favoritpigment Golden olive
5: Lite mörkare pigmentet Night light

Golden olive och Night light smälter ihop underbart tillsammans, som på min senaste ögonsminkning – dom är underbara! Och Orpheus ihop med det, det är som grädden på moset.

8 kommentarer:

  1. Fina kombinationer. Night light har jag inte, den måste jag kolla in.

    SvaraRadera
  2. Ja du som gillar grönt borde prova NL! ;)

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt kombos! Orpheus verkar vara kanon till..

    SvaraRadera
  4. Sköna swatches!!

    Kliar helt enkelt i fingerspetsen!
    Kanske man ska knappa hem.. hum

    SvaraRadera
  5. Fåfängan: jag är kär i Orpheus! Jag tror att den passar till det mesta faktiskt :)

    Orchid, go for it! ;)

    SvaraRadera
  6. Orpheus ser riktigt fin ut!

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Ett önskemål från en orutinerad sminkare är att det skulle vara kul att se en steg-för-steg sminkning! Alltså inte bara det färdiga resultatet. Snygg blogg!

    SvaraRadera
  8. ITM: Orpheus är en färg för dig vettu ;)

    Elin: oj, ja vi kan försöka fixa det! Det är så himla svårt att få till bra kort bara, men vi kan ge det ett försök här :)

    SvaraRadera