fredag 12 september 2008

Vichy deodorant anti-perspirant

Jag har testat många deodoranter för att hitta den rätta. Många, och flera dyra. Bland annat den omtalade från Kiehl’s, och en väldoftande från Origins. Ingen av dom har varit rätt för mig, och jag har nu fått ge upp min favoritform på deo – nämligen deosticket. För hands down, roll-on deodoranten från franska Vichy är hittills den bästa jag testat. Den är lätt parfymerad, och håller hela dagen och lite till. Visst, det är kletigare att applicera en roll-on än ett stick, men jag är villig att ta smällen när det är såpass skillnad mot dom jag använt förut.

Kort resumé över de jag har testat:
- Kiehl’s: gav helt enkelt inte den wow-effekt jag trodde, inte dålig men inte heller jättebra.
- Origins: sämst hittills, den fick mig att lukta svett, trots sin från början goda mintdoft. Usel.
- Degree: ett bra stick, men efter en dag har det korvat ihop sig till vita små rester i armhålan, något som kändes allt utom fräscht på sommaren när man har linne på sig.

4 kommentarer:

  1. Hihi, jag tar väl hand om dina avlagda! Har också testat Vichy och den är toppen!

    SvaraRadera
  2. Det är ju bra om dom fungerar bra för dig Ninni :) Recycling ;)

    SvaraRadera
  3. Köp Bats från Apoteket, grymt bra! Kostar mindre än 40 spänn och är dryg och funkar varje gång!

    SvaraRadera
  4. Bats fungerar inte så bra på mig. Skall testa Vichys

    SvaraRadera