torsdag 14 februari 2008

Shower clean

Jag vill inte vara sämre än Ka; jag ska också skriva om min deo. I den närmaste kretsen (det vill säga vi tre gringos) går jag ibland under smeknamnet svettmongot. Jag har alltid haft en lätt fobi mot ljusgråa tröjor, och blir varm så fort jag går upp för en liten backe. Hyllningarna gjorde att jag köpte och provade Kiehls Superbly Efficient deo, men tyckte faktiskt inte att den var något att hänga i granen. Dels för att jag föredrar deostick framför deokräm, men främst för att den inte gjorde sitt jobb. (Trist, eftersom alla jag läst bara lovordar den.)

Däremot hittade jag en annan favorit när jag var i landet i väst! Degree på stickform, som jag aldrig sett i Sverige, i doften Shower clean. Jag vet inte vad det är i den, antagligen inget speciellt, men det är som att dra en sidensjal i armhålan när man krämar på den. Och det, det kan ju aldrig vara oangenämnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar