tisdag 26 februari 2008

För torrisar

Jag har börjat försöka att undvika en alltför ofta hårtvätt, och håller just nu på att vänja håret vid tvätt var fjärde dag. Får för mig att det är bättre för både hår och hårbotten som lätt blir väldigt torrt nu på vintern. Men. Har man lugg som jag blir den lätt flötigare än resten av håret, så räddningen är att använda torrschampo.
Man sprayar lite på håret, det känns ungefär som hårspray fast torrare och resultatet blir en lugg som nästintill ser nytvättad ut! Jag får kamma lite efteråt för det blev lite vitt kvar i mitt mörkbruna hår, men resultatet är mycket bra. Ett minus är lukten, ganska äcklig om jag får säga det själv – som tur är mattas den av under dagen. Jag tvättade mitt hår i lördags, och idag kan jag gå runt på jobbet utan att skämmas. Perfa.

2 kommentarer:

  1. vilken trevlig blogg du har!
    på tal om torrshampo så har jg också funderat på att prova. har hört mycket gott om lee staffords oily roots så är du inte helt nöjd med ditt nuvarande och inte provat staffords så gör det:)

    SvaraRadera
  2. Lene: Kul att du gillar vår blogg! Torrschampo är faktiskt riktigt bra, och Toni&Guys variant är bra för oss med mörkt hår eftersom många sorter är mer pulvriga och lämnar vitt "mjäll" i håret. Men jag testar gärna Staffords nästa gång!

    SvaraRadera