tisdag 9 september 2008

Smyghöst hos Rescue Beauty Lounge

Förpackningen spelar roll, så är det helt enkelt för mig. Jag gillar inte mina favoriter MAC, Essie och andra märken enbart för deras innehåll - utan även för deras stilrena utsidor. Rescue Beauty Lounge är ett relativt nytt, amerikanskt nagellacksmärke som är otroligt populärt och nästan kultförklarat i USA. Det är dyrt, med amerikanska mått, och en flaska kostar runt $18. I och med New York Fashion Week har de släppt en Pre-fall collection, innehållandes fyra murriga färger. Och jag som i vanliga fall inte tittar på blåa och gröna nyanser får nog erkänna mig lite, lite lockad.

- Bruised; a deep plum brown
- Plie; an opaque neutral beige
- Teal; a deep green navy
- No more war; earthy olive green

Update: The Nailphile visar bilder på lacken, och de enda jag tycker är fina är Bruised och Teal.

4 kommentarer: