torsdag 4 september 2008

Mac Mattene

Den största snackisen i sminkbloggvärlden för tillfället är utan tvekan MACs höstkollektion Cult of Cherry. Jag hade inte tänkt att säga något om den eftersom jag har blivit lite mätt på alla bilder, men efter att jag fått ett våldsamt sug efter rödvin nu på torsdagskvällen slog det mig hur coolt det är med slarvigt vinfärgade läppar. Och se där, lösningen verkar finnas hos Cult of Cherry! Mattene lipstick är matta och raka motsatsen till glossliknande Slimshine, men i samma hylsa. Färgerna ser nästintill svarta ut på bild, men jag tror att dom kan vara drop dead i verkligheten.

Bilden är från en visning med Dolce & Gabbana.

10 kommentarer:

  1. Jösses vilket sug jag fick efter nyansen på bilden nu!

    SvaraRadera
  2. Ja visst! :D Nu är inte bilden från MAC tyvärr, men det ser ut som att det lila Mattene-sticket kan vara en ganska lik färg.

    SvaraRadera
  3. Merlotläppar is the shit denna höst. Älskar dem!

    SvaraRadera
  4. Det var faktiskt med sökorden Merlot lips som jag hittade visningsbilden med ;)

    SvaraRadera
  5. Rapturous läppstiftet är alldeles underbart ;o)

    SvaraRadera
  6. Jag måste helt klart spana in dom hos MAC-disken :)

    SvaraRadera
  7. Hehe, jag kan bara hålla med alla andra! Och Kirsch är perfekt för de läppar du söker! Man kan också melera två läppstift och sedan trycka läpparna mot ett papper för att jämna ut, i det här fallet skulle Bing och Kirsch vara ypperliga tillsammans!

    SvaraRadera
  8. RQ: oh la la, och jag som ska in till stan idag! Det här kan bli spännande.. Kirsch säger du, jag ska definitivt prova det! Och så har jag fått stora suget efter Jampacked :O

    SvaraRadera
  9. jag älskar matt läppstift! jag har ett jättefint djupt vinrött (nästan svart) matt läppstift av sephoras egna märke, som jag verkligen älskar.

    SvaraRadera
  10. Vad roligt :) Sephoras egna grejer är verkligen bra!

    SvaraRadera