måndag 15 september 2008

En brun sotning

I lördags försökte jag mig på en light variant på sotning, som den här bilden, och det gick väl sådär. Inte speciellt sotigt, men inte heller helt fel. Jag tycker nog dock att den gav ett mer sotigt intryck på riktigt än på bild, hur det nu går ihop..

På ögonlocket blandade jag Amber lights från MAC med Metallic brown 850 från Shu Uemura. Under ögat la jag först Shu-skuggan och sen förstärkte jag med den svarta Velvet lady från MACs Royal Assets-palett. Jag tog även lite svart skugga som kajal längs med yttre, övre franslinjen. Highlighter är som vanligt Dazzlelight från MAC, och i vattenlinjen har jag Orpheus eyeliner från MAC.

Huvudingredienserna, från MAC och Shu Uemura.

2 kommentarer:

  1. En jättesnygg variant tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Tack det var snällt sagt :) Nästa gång ska jag dock försöka få mer oumpf i den!

    SvaraRadera