måndag 1 september 2008

En otränads bekännelser

Cirkel är något nytt och bra pass, tänkte jag och begav mig till gymmet. En halvminut på tjugo olika stationer, hur svårt kan det vara? Det började med att man skulle stå på en balansplatta samtidigt med hantellyft. Redan ganska andfådd. Station nummer två var en fem-kilos boll man skulle skaka framför magen. Är det bara jag som tycker detta är svinjobbigt? Nnngh... Sedan går det bara utför. Bänkpress, armhävningar och höga knän – är jag helt onormal som inte pallar 30 sekunder? Jag kastar förstulna blickar på El som turligt nog verkar lika svimfärdig som jag. Instruktören är käckast i Göteborg och ger oss inte en lugn sekund. Måste. Orka. Lite. Till. Helt slut och med skakiga ben stapplar jag ut från gymmet efter en timme. Jo, det är ren och skär svettångest, men det känns alltid bra efteråt.

2 kommentarer:

  1. Gymmet är tufft men så bra man mår efteråt i både kropp&själ :o)

    SvaraRadera
  2. haha ja. det är alltid roligt med utmaningar!

    SvaraRadera