tisdag 16 september 2008

MAC Select Tint

Om du är på jakt efter en lätt och naturlig foundation kan jag inte annat än att rekommendera MAC Selective Tint spf 15. Jag har haft min i några veckor nu, och den ger precis det resultatet jag var ute efter när jag köpte den. Applicerar gör jag med en så kallad skunkborste, som är en blandning utav natur- och syntethår. Först tyckte jag att det var underligt, då jag är van vid en vanlig foundationborste, men efter att jag fick några tips av expediten på MAC går det som en dröm. Min hy blir jämn och fräsch, och nyansen (NC30) är precis rätt för mig – den hjälper till och med att dämpa rodnader som jag annars måste lägga extra concealer på.

Priset, cirka 250 kronor, tycker jag också är helt okej för en flaska som kommer räcka läänge eftersom den har en hygienisk pip som inte släpper in bakterier.

6 kommentarer:

  1. är den lite lik vår gamla från mus?

    SvaraRadera
  2. Den är lik musan eftersom den är lätt och inte speciellt täckande (Y) Men den har inte samma lyster-mojs i sig.

    SvaraRadera
  3. Den är bra! :) Jag är nöjd, och om man vill ha lite mer täckande kan man bara använda lite puder ovanpå.

    SvaraRadera
  4. Men är det verkligen bra att använda skunkborsten till flytande foundation, blir den inte förstörd då? Jag skulle inte våga offra min härliga MAC-skunkborste...

    SvaraRadera
  5. Min skunkis, som inte är från MAC, klarar det bra. Jag hade aldrig gjort det om jag inte hade läst på så många ställen att "den är den bästa borsten för flytande foundation" :) Men jag håller med, man undrar ju lite!

    SvaraRadera