torsdag 11 september 2008

Feng shui

Jag vet, man läser om det jämt. Rensa i röran eller Så får du en nystart i garderoben. Det är inte så lätt att ta tag i det, men när man väl har gjort det så känns det obeskrivligt skönt. Här är några tips som kan hjälpa dig som vill rensa, vare sig det gäller bland kläder eller prylar. Jag lovar, det är värt mödan. Min garderob har aldrig varit så fin (och tom)!

- Ta hjälp av en nära vän eller ett syskon som kan vara kritisk där du inte kan
- Var hård! Även den där stickade tröjan från mormor som aldrig används ska bort
- Släng allt som är trasigt eller utslitet
- Kläder som är hela och rena kan du antingen ge bort till välgörande ändamål eller sälja på en bloppis
- Prylar och möbler kan du lägga upp på Blocket
- När du har rensat klart, lägg in fint i garderoben och var nöjd med dig själv!

6 kommentarer:

  1. Wow, så prydligt skulle man ha de hemma..

    SvaraRadera
  2. jag har det nästan så fint nu faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Åh, den som hade en garderob som såg ut så! Jag har iaf rensat lite på förmiddagen idag, två matkassar fulla till Saronkyrkans insamling!

    SvaraRadera
  4. ninni, vad bra! det är skönt att kunna hjälpa både sig själv och någon annan.

    SvaraRadera
  5. Vem vill komma hem till mig och hjälpa mig? Jag är i akut behov, det är värkligen kris.

    SvaraRadera
  6. crazymail, haha! ring syrran eller bästisen -- det behövs nästan alltid någon annan för att få den där kicken i rumpan... ;)

    SvaraRadera