tisdag 23 september 2008

Nagelnödvändigheter

För länge sedan fick vi på El Mika svara på hur vi sköter och vårdar våra naglar. Den här gången visar vi våra favoritprodukter när det gäller nagelvård och berättar lite mer.

Ka:
- Luften är torrare och kallare nu, och det är alltid samma visa varje höst – mina händer och naglar behöver en bra kräm. Tur att jag äntligen hittat den bästa i form av Gardeners Hand Therapy från Crabtree & Evelyn.
- Jag filar aldrig, jag klipper. Min lilla nagelklippare är kanske tio år gammal och kommer från H&M.
- Ett fint och nästan transparent lack är Reno från Mavala som piffar utan att bli för mycket.

Mi:
- Den mest effektiva nagellacksremover jag har provat kommer från Mavala.
- Bästa nagelfilen alla kategorier (förutom när jag tappar den i golvet): glasnagelfilen från Sensi! Min nya är fräsigt svart.
- Mina naglar är ganska ojämna av sig, så ibland buffar jag dom med Nail Magic-filen från Trind.
- Allt på en gång fixar man med Essie 3-way Glaze. Över, under och stärkande lack i ett. Mitt favoritlack för en snabb uppfräschning är Room with a view.

4 kommentarer:

  1. Va luktar handkrämen? :)

    SvaraRadera
  2. den luktar lite kryddigt kan man säga, av salvia, rosmarin, timjan, klöver och lavendel. en fräsch och lätt doft.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Gardeners Hand Therapy och använder den varje dag :D

    SvaraRadera
  4. eller hur! den är helt enkelt grym.

    SvaraRadera