måndag 7 april 2008

Nagelvård

Denna veckans bloggtema på pret-ty är hur vi, om alls, sköter om och vårdar våra naglar. Tre tjejer, betyder det tre olika rutiner? Let's find out!

El:
Som vanligt kör jag på KISS (keep it simple, stupid). Rule number one: fila, fila, fila! Min favoritfil är av av glas och kommer från Depend. Jag kör oftast nude, men om det lackas är det ofärgat från Christian Dior som står till tjänst. På händerna vill säga. På fötterna går jag loss med härliga röda toner från Mavala.

Mi:
Jag kan väl inte påstå att jag har någon speciell rutin, men det jag använder oftast utöver vanligt nagellack är ett lager med nagelstärkning från OPI; Original Nail Envy. Den använder jag både som underlack tillsammans med ett lager färgat, eller bara ensamt för att pigga upp naglarna. Utöver det har jag även ett som ska förhindra att naglarna skivar sig (Chip Skip), samt ett överlack (RapiDry), alla i ministorlek som är perfekt för mig som inte använder det så ofta. Sedan är det favoriten Room with a view från Essie som används mest.


Ka:
Jag klipper alltid naglarna kort med nagelklippare – filar väldigt sällan eftersom en nagelklippare gör jobbet precis som jag vill ha det. Jag kör ibland med färg, som Mavalas Marrakech i dag, men oftast har jag ett ljust/transparent lack eller inget alls. Utöver detta gör jag inget speciellt, och är fullkomligt nöjd med det (även om ett kritiskt öga säkert skulle säga annat).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar