söndag 20 april 2008

Smashbox Color Correcting Primer

Nu har det gått en vecka sedan jag började använda den grönfärgade primern från Smashbox, and here's the verdict.


Precis som Ka så har jag sedan innan en silikonbaserad primer från Sephora, och till konsistensen (som I love) är Smashboxs färgade variant mycket lik. Den är lätt att kräma ut, och ger som resultat kinder lena som en babyrumpa. Nice.

När det kommer till anti-röd-egenskaper blir det svårare att bevisa resultatet än vad det är att ta ett kort på den outsmetad, så jag antar att ni får lita på mig – för den fungerar. Kanske inte lika dramatiskt som en concealer i puder eller krämform skulle göra, men "Adjust" tillsammans med valfri foundation et voilá jag tycker att huden har en mycket finare lyster och jämnare ton än innan. Att den sedan hjälper till att hålla huden, och främst T-zonen, matt – det ser jag bara som ett plus i kanten.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag funderar på att prova denna produkten, jag undrar om man kan använda primern utan att ha någon foundation/puder över? Eller blir det blankt om man inte har något över? Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Oj, nu var det så himla längesedan jag använde den här.. Det beror nog som vanligt på hur din hy är, men om jag kommer ihåg rätt så hjäper den till att hålla hyn lite mattare i alla fall. Även utan produkt ovanför. Men jag antar att även den här klarar sig bättre om man avslutar med lite löspuder..

      Du kanske kan komma över ett prov innan du köper en fullstor flaska? :)

      Radera