torsdag 17 april 2008

En oväntad favorit

När jag beställde 3-way glaze från Fouchés måste jag erkänna att jag främst gjorde det för att det var billigt (56 kronor) och för att jag var shoppingsugen. Sedan tidigare har jag haft ett Natural och ett Top Coat från Mavala, och dom har jag tyckt räckt dom få gånger jag fått för mig för att grunda eller använda överlack. Dom har jag slängt nu, för håll i er vad bra det här är!

Ett tunt lager som bas, sedan går det så mycket enklare att lacka med själva färgen. Jag vet inte om det är jag som hallucinerar, men det går verkligen mycket smidigare. Efter färglack på med ännu ett lager (och det var här Mavalas Top Coat brast då det tog upp otroligt mycket färg från lagret under så att den lilla genomskinliga flaskan till slut var rosa), även detta lager går på enkelt och fint. Resultatet blir überglansiga och släta naglar, och det verkar även hålla lacket in shape längre än vanligt. Ding ding ding, we have a winner!

2 kommentarer:

  1. Bild, bild, bild!

    Fota, fota, fota!

    Vore najs med bild på detta fenomen, gärna med hallonsorben under :D

    SvaraRadera
  2. det är ju så rackarns svårt att fota glänsande naglar! :'D och dessutom har jag råkat sabba den handen jag inte håller kameran med också, hehe. next time!

    SvaraRadera