torsdag 26 juni 2008

MAC Royal Assets

Förr-förra julen, 2006, köpte jag bästa julklappen till mig själv, nämligen en palett från MACs kollektion Formal Black. Sex ögonskuggor i varma toner, och jag är lika kär i den idag som för ett och ett halvt år sedan (även om jag kanske inte använder den jätteofta). Därför var det som att det var jul all over again idag när jag kom hem till ett paket på hallmattan; via pret-ty har jag nämligen lyckats byta till mig förra julens uppföljande palett Royal Assets.

Royal Assets: Metallic Eyes - till vänster
(1:1) Crème Royale, a yellow wheat gold (veluxe pearl)
(1:2) Silver Fog, a intense frosted silver with silver pearl (frost)
(2:1) Honeylust, a bronze dipped peach (lustre)
(2:2) Stately Black, a rich blue with silver sparkle (lustre)
(3:1) Manor, a warm brown with green pearl (frost)
(3:2) Velvet Lady, a deep black with gold sparkle (velvet)

Formal Black
: Warm Eyes - till höger
(1:1) White Tie, a light beige with gold pearl (satin)
(1:2) Valet, a copper with heavy pearl (frost)
(2:1) Woodwinked, a warm antique gold (veluxe pearl)
(2:2) Limo, a deep maroon with intense pink pearl (veluxe pearl)
(3:1) Sable Wrap, a dark olive with dirty gold pearl (frost)
(3:2) Embark, an intense reddish brown (matte)

3 kommentarer:

  1. ja, jag är superglad :D färgerna är supersnygga, och dosan är tung och fin.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara färger!

    SvaraRadera