tisdag 24 juni 2008

Bloggtema - resetips

Veckans bloggtema från Pret-ty är Resetips, vad tar ni med er då ni lämnar hemmet för en semester eller resa? Själv tycker jag att min necessär alltid blir på tok för tung, trots att jag försöker minimera antalet flaskor och använda minivarianter av produkter.

Det jag dock (nästan) alltid har med mig är:
- Linser och linsvätska
- Schampo och balsam
- Deo och någon liten lotion
- Hårjox, oftast min Smoothing Creme från Sebastian
- Ansiktstvätt och ansiktskräm överhällda i reseförpackningar
- Mascara
- Ögonbrynsskugga och pensel, ett måste
- En ögonskugga i palett, oftast min Formal Black från MAC
- Rouge i krämform, som bara är att dutta på och stryka ut
- Lätt foundation med spf från Clinique
- Ett läppbalsam och ett läppglans

Det kanske inte är så konstigt att det blir tungt om man tänker efter..

1 kommentar:

  1. jag har:
    - schampo och balsam
    - deo och body lotion
    - ansiktstvätt och ansiktskräm överhällda i reseförpackningar
    - mascara
    - rouge i stickform
    - lätt foundation med spf från clinique
    - ett läppbalsam och ett läppglans
    - pincett, nagelklippare

    SvaraRadera