tisdag 6 april 2010

TBS × 2

Vilken mascara det blev? Jo, det är en liten historia i sig. Glad i hågen köpte jag Big & Curvy från The Body Shop, som gav böjda och långa fransar. Första dagen jag använde den reagerade jag lite på doften, men tänkte inte mer på det. Några timmar efter att jag sminkat mig gick jag och El på stan, och jag undrade vad det var för doft som förföljde mig. Det luktade ju som min mascara? Konstigt. Andra dagen jag använde den var det samma sak; jag kände lukten av mina fransar halva dagen! Tredje dagen hade jag redan blivit mätt på lukten, och tyckte att den luktade riktigt illa.

Så, vad göra? Inget kvitto, och inte köpt i samma stad som jag bor i. Jag höll tummarna och travade in på närmsta The Body Shop här i Göteborg (dvs den i Centralhuset), och förklarade för tjejen där att jag – som i vanliga fall aldrig är doftkänslig – inte klarade av att känna doften av mina ögonfransar halva dagen. Jag kände mig redigt fånig, men fick bara snällt mottagande och ett stort leende. Mascaran reklamerades, och jag bytte till Divide & Multiply-mascaran istället.

8 kommentarer:

  1. Vad underligt med en starkt doftande mascara! Och wow pa bra kundservice :D

    SvaraRadera
  2. Bra kundservice!
    Maybellins marcaror luktar också en hel del. Tog ungefär en vecka innan jag inte kände lukten längre....

    SvaraRadera
  3. Ninni: visst var det! Jag blev helt förbluffad :D

    Maggie: ja, jag tycker det var väldigt konstigt :S

    Maya: jättebra, TBS rockar :) Jobbigt med dofter som inte släpper, det är ju jättedåligt?!

    SvaraRadera
  4. Bra gjort! Man glömmer lätt att man kan reklamera äve skönhetsgunk!

    SvaraRadera
  5. Schysst! Tycker ofta att man får bra bemötande på TBS, och när jag var inne sist var det en tjej som fick byta en ögonpenna som hon inte tyckte passade henne i färgen (!)

    SvaraRadera
  6. Jag har också bra erfarenhet med TBS och grym kundbemötande. Köpte en ögonkräm som jag och hon var lite osäker på om den skulle matcha min känsliga hy. Så jag fick köpa hem den med orden: Är den för stark kommer du förbi och så testar vi ut en ny! Härligt när man känner sig bra bemött och känner att man är välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Kerstin: ja, man borde göra det oftare - när det gäller saker som inte håller måttet, tyvärr är det ju inte lika lätt med saker "som inte passar mig" som i USA :(

    Emilia: wow, det var ju extremt bra att få byta! TBS är oftast snälla, ja :)

    Anna-Karin: härligt med expediter som bryr sig :)

    SvaraRadera