söndag 18 april 2010

Superskimrande vårfärger

Trött och lite halvbakis stod jag och lekte lite i badrummet, vilket slutade med en skimmer-extravaganza av våriga pasteller. Med min lilla skunkborste #188 pudrade jag hela kind- och tinningspartiet med guldskimrande pigment, och sen brassade jag på med knallrosa rouge och pastelliga ögonskuggor. Ögonbrynen blev målade i en ljusare nyans än vanligt, och förlängda.

Det framgår inte riktigt exakt hur jäkla skimrande det här var i verkligheten, men det är helt klart något jag skulle vilja köra på en maskerad eller uppstyrd fest.

- Bas Pigment (Vanilla), MAC
- Rouge Mineralize Blush (Pleasantry), MAC
- Ögonskugga ögonlock Eyeshadow Quad (Les Pastels grön del), Clarins
- Ögonskugga globlinje Mineralize Eyeshadow Duo (Sea & Sky), MAC
- Mascara Divide & Multiply (Black), The Body Shop
- Ögonskugga ögonbryn Eyeshadow (Blondie), NARS

5 kommentarer:

  1. Wow! Så jäkla fint! :-D

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fint! Klart att denna sminkning ska få komma ut bland folk på fest =)

    SvaraRadera
  3. Des: woho, tack! :D

    Kerstin: det hade varit lite roligt! :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar ögonbrynet! Läckert!

    SvaraRadera
  5. Tack Sminkan, det var lite ovanligt men roligt att prova :P

    SvaraRadera